2009. augusztus 29., szombat

A dell okostelefonpiaci megjelenéséről

Érdekes elemzés jelent meg a Dell kínai okostelefon bejeletésével kapcsolatban. Az elemző tulajdonképpen alig vesz tudomást arról, hogy a Dell a PC piac egyik legnagyobb szereplője. Kétségtelen, hogy a Dell új belépő az okostelefonok rendkívül erős versenyhelyzettel jellemezhető piacán, de nem minden előzmény nélküli a tevékenysége. A Dell PDA-készülékei a HTC erősödésével kerültek kivonásra néhány éve, a gyártó OEM/ODM kapcsolatait ezért nem nulláról kellett felépíteni. Erről a szerző nem vesz tudomást, 2-3 év elmaradás ezen a piacon valóban komoly hátrányt jelenthet. Két alaposabb megfontoslást igénylő tényt emel ki a cikk:
  1. A Dell ugyan a kínai piacon el tud indulni egy okostelefonnal, de a szerző szernt ez kevés, a nagyobb amerikai/európai szolgáltatók nélkül nem lehet majd globális versenyzőként tekinteni a Dell-re
  2. "Ismeretlen", illetve komolyabb elismertség nélküli gyártóként a Dell akkor lehetne igazán sikeres, ha a versenyképes műszaki tudással rendelkező modelljei nem haladnák meg a 200 USD-s árszintet. Igen ám, de ezen az árszinten a gyártó nyereséges működése már kérdéses lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése