2009. szeptember 15., kedd

Mindennapi felvásárlónk - A Navteq (Nokia) felvásárolja az Acuity-t

Úgy tűnik a Nokia a lehető legegyszerűbb útját választotta annak, hogy okostelefon-piaci dominanciáját fenntarthassa. Ami tetszik neki azt megveszi. Igaz, ezúttal a Navteq a felvásárló, de 2007 egyik legfontosabb mobilipari híre a Nokia-Navteq felvásárlás volt. A Navteq azóta is remekül működik, digitális térképi állományait a Garmintól kezdve a legnagyobb fejlesztők (pl. a NavNGo is) használják. A Navteq közben egyre közelebb kerül ahhoz, hogy a klasszikus térképi információkon felül számos online tartalmat is kínáljon vásárlóinak. Először a legnagyobb piacokon, de nyilván előbb-utóbb világszinten is számos online tartalom válik elérhetővé a Navteq által. A jövő üzlete pedig állítólag a koordináta-alapú hirdetés. Specializál hely, készülék és felhasználófüggő marketinginformációk megjelenítésével hamarosan nagy pénzeket lehet majd keresni, álíltja a legtöbb elemző. A Google és a Navteq, no meg nyilván a Teleatlas és a Microsoft, egyszóval mindenki el is hiszi ezt. A Navteq pedig lépett, stratégiai felvásárlást jelentett be, a mobil hirdetésekkel foglalkozó 18 fős Acuityt veszi meg.  Az Acuity platformfüggetlen mobil helyfüggő szolgáltatások biztosítására alkalmas rendszerek fejlesztésével foglalkozik már pár éve. A cég olyan fontos szabadalmakkal is rendelkezik, melyet a Navteq nem feltétlenül tud vagy nem akar "átlépni". Inkább megveszi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése