2009. október 1., csütörtök

Vásárlói elégedettség - Az okostelefonok megígézik a vásárlót!

A CFI Group az okostelefon vásárlóiszokásokat mérve arra a megállapításra jutott, hogy amíg korábban az okostelefonokat főleg üzleti célokra, "célgépként" vásárolták, addig manapság már az okostelefónia zömmel a konzumer vásárlókat vonzza. A naptár, a teendők és az e-mail természetesen továbbra is alapfunkció, de egyre többen használják mobil-internetezésre, videózásra (akár online is) vagy fényképezésre, zenehallgatásra a készülékeke. Növekszik a mobil játékokosok aránya is. Immáron a szórakoztató funkciók előtérbe kerültek, ez pedig ming a hardverfejlesztőknek, mind a mobilszolgáltatóknak új kihívásokat jelent.
Jól látszik a fenti grafiokonon, hogy a vásárlók leginkább az Apple iPhone készülékeivel elégedettek, sorban pedig az új operációs rendszerek, azaz az Android és a Pam webOS követik. E készülékektulajdonosai egy 100-as skálán 77%-osan elégedettek a megvásárolt készülékkel, iPhone esetben ez 83-t is elért a mérések szerint. No persze a felmérés amerikai, tehát az ott jobban szereplő modellek viszik a pírmet, de elgondoloztató, hogy a Symbian és a Windows Mobile rendszerek csak az "other"-kategóriában kerültek kimutatásra. A felmérés számomra azt is mutatja, hogy ha a  kínált gépek műszakilag ugyan nem is a legerősebb jellemzőkkel bírnak, de kiváló kezelőfelületet biztosítanak a főbb okostelefon-funkciók eléréséhez, akkor a vásárló annak ellenére is elégedett lehet vele, hogy nem az adott technológiai szinten elérhető legjobb terméket kapja a pénzéért. Az elemzés szerint a leginkább márkahű vásárlók is az Apple vásárlói közé tartoznak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése