2009. december 6., vasárnap

Evolúció - Jövőre alig 10 új Nokia okostelefon kerülhet a piacra a mostani 20-al szemben


A piaci változásokat követve mindig elcsodálkozom azon, hogy bizonyos szemmel olvasva mennyire egyszerű a világ. Kell találni egy zsenit, akit elég követni és talán már ez is sikeres stratégia. Esetünkben a Nokia talán Steve Jobs-t követi. Amíg a Nokia 2009-ben közel 20 okostelefonnal volt jelen a világ piacain, addig 2010-ben ez a szám már nem fogja meghaladni a tizet -ha a Brighpoint értesülései hitelesek-. Nem a Nokia az első, aki rádöbben arra, hogy a változatosságra vágyó fogyasztói igények tulajdonképpen rugalmasabbak, mint ezt eddig a marketingesek tanították. Az Apple iPhone visszahozta a piacra a hosszabb életciklusokban, a nagyobb profitban, és a hatalmas sorozatnagyságokban található értékeket. A profit nyilván nem szorul különösebb magyarázatra, jelenleg talán az Apple keresi magát leginkább degeszre ezen a területen. Tevékenysége viszont modellértékű más szempontból is. A nagy darabszámok által biztosított gyártási költségek leszorításában, a volumen-eladásokban és bizony a tömegeknek szóló marketingben is jelentős eredményeket mutatott fel az okostelefonpiac 3. legnagyobb, mindössze 3 éves "történelemmel" rendelkező gyártója. 5-10 év múlva bizonyára lesznek olyan országok, ahol az üzleti szemináriumokon az Apple okostelefonpiaci belépése külön tantárgy lesz.
Forráshttp://www.brighthand.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése