2010. január 31., vasárnap

iPAD - 12 ok, amiért ne vegyünk ilyet. És persze gigakasza van

A forgatókönyv alig változott valamit. Aki emlékszik, az Apple iPhone bevezetésére, azoknak a most elhangzó ellenérvek szinte egyike sem hangzik majd újként. Saját véleményemet már megírtam, most nézzük, más portálok hogyan próbálják lehúzni az Apple iPAD-t.
A Betanews 12 okot sorol fel, amiért nem fog iPAD-ot vásárolni: Tipikus érv a "nem tudom nélkülözni az okostelefonom vagy a notebookomat, sőt adatkapcsolatot is igényel és az drága. A Flash támogatás hiánya is komoly érv a webezés kimagasló élményére válaszul. Az Apple által komolyan merketingelt kijelzővel szemben is van két alapvető problémája a szerzőnek, nevezetesen a 134 ppi-t kevésnek érzi, a 1024×768-as és 4:3-as kijelző-arányt pedig komolytalannak a HD videók korában. Újabb "típusérv" a nagyméretű iPOD Touch és a kamera hiánya. A további ellenérvek között a "zárt rendszer" is előbukkant, valamint a kapcsoslódási lehetőségek, a töltés és a GPS-mentes 3 verzió is oda sorolható. Forráshttp://www.betanews.com
Az Intomobile pedig máris lerántja a leplet. Korábban az iSupplynak előlegeztem, hogy majd jól megmondja, mekkora anyaghányaddal és mekkora profittal dolgozik az iPAD. Nem így történt, a Computerwolrd hozta, hogy az alapmodellen is már minimum 208 USD-t keres az Apple. Forrás: http://www.computerworld.comhttp://www.intomobile.com
Mit gondolok? Ahogy az iPhone megjelenésekor, úgy most is egyet lehet érteni a fenti támadásokkal. Nem tud mindent, nem a legjobb, nem a legolcsóbb, mégis sokmilliós eladásokat hozhat. Az iPhone sikertörténete megtanította arra a világot, hogy bizony a műszaki tudás, vagy a műszaki tudás fölé árazott ár alig, vagy egyáltalán nem érdekli a vásárlókat abban az esetben, ha ők azt a készüléket valamilyen okból mindenképpenn meg akarják kapni. És ebben az Apple példa nélküli. Bármennyire is érteélmetlennek tűnik most sokaknak ez a modell, kétségteleneül el tudom hinni, hogy ettől függetlenül hatalmas pénzeket fog hozni, hiszen egy viszonylag lefedetlen piaci szegmensbe lép, pofonegyszerű, problémamentes használhatóságot ígér, ráadásul már van két nagy előd is (iPOD, iPHONE) és mellette  elmagyarázza a potenciális vásárlók millióinak, hogy: "neked ez kell, erre van szükséged".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése