2010. február 8., hétfő

Nexus One teszt - Még csak 80 000-nél jár

Érdekes grafikon mutatja be, hogy a Nexus One mennyire nem kapós az USA piacain. Annak ellenére, hogy amibe a Google belefog az általában sikeres, itt úgy tűnik, nem sikerült akkora zajt csapni, mint amekkorát anno akár az iPhone+AT&T, akár novemberben a Motorola+Verizon páros képes volt. Műszakilag a Nexus One erősebb és vélelmezem jobb, mint a Motorola Droid, az iPhone 2007-hez pedig nem érdemes mérni, hiszen természetesen egy 2010-re tervezett készülék a jelenlegi technikai fejlődés mellett nem kérdéses, hogy jobb-e, mint egy 3 éves. De a trendek nem is a műszaki értékeket mutatják, hanem azt, hogy a hatalmas, de kizárólag online marketing-gépezet sem képes sikeres értékesítéseket produkálni. Árat is csökkentettek, terjed a modell, de nem eléggé.
Mi tehát a baj? A Nexus One-nal kapcsolatos bemutaónkban is említettem, hogy véleményem szerint az US vásárlók "megdolgozására" készítették a Nexus One-t, egyszerűen nehezen lehet azt beadagolni az USA vásárlóinak, hogy pusztán online, akár szerződés-nélküli vagy többféle GSM-szerződéssel is használható modellt is lehet, sőt érdemes. A TV-hirdetések elmaradása szintén jelentős lehet, hiszen a Google kizárólag online modellekkel dolgozik. A fogyasztó pedig a XXI. században nem vagy alig olvas, ebből adódóan sokaknak zavaró lehet az is, hogy egyáltalán ki az eladó, hogyan lehet hozzájutni? Nem tudom, hogy mennyire fontos szempont, de talán közrejátrszikl az is, hogy az Apple a RIM vagy a Motorola neve azért jól bejáratott, miközben a Nexus One bevezetésekor a 3G problémák megjelenése, valamint a még nem túl ismert HTC is bizalmatlanságot ébreszthet az amerikaiakban. No és az örök kérdés, hova kell vinni javítani, ki ad supportot? A Google  oldalain végtelenül leegyszerűsítve találhatók meg s züklséges információk, amit úgy tűnik, hogy nem szeretnek sokan, megriadnak attól, hogy egy esetlegesen hibás készülékkel mit is kéne tenni, a HTC-t kell-e hívni Szingapúrban vagy az US hotline felel majd?

2 megjegyzés:

  1. Biztos vagy benne, hogy a Google ebből a modellből konkrétan eladásokat akar csinálni? Továbbra is azt mondom, ez egy igentechnikai demó a keresőóriás részéről, persze igen költséges. Azonban ahogy rtad, csak onlineban nyomul, és pont az online foglalkozik a készülékkel. :)

    VálaszTörlés
  2. Azt gonodlom, hogy mindenképpen figyelembe kell venni, hogy hasonló modellekre mekkora felhajtást tudott csinálni akár az Apple, akár a Verizon.

    Még ha a Google nem is akarja a felsoroltakat a legelső modelljével beérni, de a fenti grafikon azért megmutatja, hogy Amerikában a mobilszolgáltatók nélkül csak a töredékes szinten lehet eladni. Ez pedig megerősíti a jelenlegi helyzetet, jóllehet szerintem oontosan ezt akarja gyengíteni a Nexus One. Aztán majd talán a második, harmadik és sokadik Nexus modell esetleg befut. Azt állítom, hogy a Google stratégiai érdeke az, hogy a nagy mobilszolgáltatók pozícióját gyengítse valahogy a checkout+android+voice szolgáltatásokkal. És szerintem idővel Wimax vagy egyéb LTE hálózatokkal.

    Hosszú távon én azt gondolom, hogy a Google belép majd a mobilszolgáltatók közé, de teljesen más modellel, mint az eddigiek. Valamilyen free telefon + free előfizetés modellben pedig a "minimális modellszám hatalmas volumenben" az, ai könnyedén supportűlható akár neten keresztül is. Pénzt pedig a hirdetésekkel/vásárlásokkal/tartalmakkal tervez majd majd csinálni.

    Ennek első lépéseként viszont el kell szakítani a felhasználókat a szolgáltatóktól. 80 000-es volumennel ez egyrészt nem fog gyorsan menni, másrészt az OEM/ODM-ek sem rajonganak majd az ötletért, hiszen akár a HTC akár a Motorola, de bárki számára az a legfontosabb, hogy legyen 1 max 2 olyan készüléke, melyet 2-3 évig is lehet lovagolni minimális változtatásokkal iszonyatos volumenek mellett. Nyilván nem kell nagyon ecsetelni, hogy ez mindeddig kizárólag Steve Jobs-nak sikerült...

    VálaszTörlés