2010. április 25., vasárnap

A Japán okostelefonpiacot is az Apple uralja

A Japánok profi fogyasztók, ezt minden komolyabb gadget-fan tudja. Pár éve ugyanakkor még attól volt hangos a piac, hogy a nagysebességű 4G hálózatokon már a japán tinik is, de bizony minden tipikus vásárló elvárja, hogy folyamatosan nagyteljesítményű készülékek szolgálják ki, állandóan a neten lógnak és egyre inkább eladhatatlan pl. egy videóstreamingre alkalmatlan készülék. A mobilfizetés is egyre népszerűbb arrafelé, és ezen igénynek is meg kell feleljenek a gyártók, ezért helyi szinten pl. a Toshiba, a Sharp vagy a Fuji teljesít jól. Úgy tűnik, hogy tavaly a műszaki tudás felett a marketing diadalmaskoott, ugyanis a 2009-es eladási statisztikák szerint a piac 72%-t az Apple iPhone eladások tették ki. Ez 2,34 millió okostelefont jelentett. A HTC második volt a japán piacon, 11,1%-os részesedéssel (kb. 361 000 készülék).
Forráshttp://www.electronista.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése