2010. április 26., hétfő

A TomTom kifelé tarta a válságból? Autóipari együttműködésekben a jövő?!


3,1 millió EUR-s profitról számolt be a TomTom a március 31-el zárult üzleti negyedévben. A vállalat szerint a javuló eredmények (tavaly ilyenkor 37 millió EUR-t bukott) már a növekvő online és szolgáltatáseladásoknak köszönhetők. A TomTom -másokhoz hasonlóan- már nem csak a hardverértékesítésekre, hanem az azokhoz kapcsolódó szolgáltatásokra (frissítések, benzin-, POI adatbázisok, élő közlekedési információk) koncentrál. A hardverértékesítések területén TomTom az Nav N Go-hoz (pl. Primo) hasonlóan az autóipari együttműködésekben is komoly lehetőségeket lát. A Fita/Alfa Romeo után a Ford-dal is komolyabb együttműködést tervez. Tavaly a Mio jelentett be a Volkswagen csoporttal hasonló együttműködlést, az akkori bejelentések szerint a Skoda bizonyos modelljeiben Mio dokkolók lesznek. A TomTom - Fiat együttműködés ennél picivel többről szól és az újabb Ford-TomTom business is már picit a jövőbe visz. Vélhetően a jövőben az autótulajdonosok navigátorai átalakulhatnak egyfajta fedélzeti rendszerré, melyben  a fő elem pl. a közlekedési helyzetnek megfelelő tervezés. E mellett akár a benzin és egyéb adatbázisok folyamatos szolgáltatása is exklutivitást kölcsönözhet bizonyos márkáknak, de a korszerű multimédia lejátszás, vagy az "internetre csatlakoztatott autó" számos érdekességet terjt még magában, eleinte talán mindkét fél képes lehet növelni az eladásait a másik fél hozzáadott értékeinek köszönhetően.
Forráshttp://online.wsj.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése