2010. május 2., vasárnap

Alkalmazásboltot indít a TomTom is! A TomTom GO Live 1000-el új korszak kezdődik!

Harold Goddijn 2001 óta vezeti a TomTom-t és az okostelefon-gyártók erősödése óta cseppet sincs irigylésre méltó helyzetben. Egy a TomTom CEO-val készült interjú alaposabban körüljárja a pár napja bemutatott új TomTom irányt, mely a gyártó reményei szerint ismét növekedési pályára állítja majd a vállalkozást. A Google és a Nokia ingyenessé tett térképi megoldásai ugyan még nem érik el a TomTom alkalmazásainak minőségét, de ettől függetlenül ami ingyen van, azzal borzalmasan nehéz versenyezni. A TomTom tehát elsősorban autóipari együttműködésre építkezne, terveit új modellpaletta, új alkalmazáskörnyezet és új értékesítési modell is támogatná a CEO szerint. Még tömörebben: Áttervezett hardver és szoftver, ezekkel összedolgozó saját alkalmazásbolt. A TomTom nagy lépései már 2010-ben látható eredményeket hozhatnak.
Az új alkalmazásbolt-koncepció az újraalkotott TomTom hardvereken lesz először használható. Mit is jelent ez pontosan? A TomTom GO Live 1000 hardveres érdekessége a megnövelt számítási kapacitás és a kapacitív érintőképernyő, mely pl. már multitouch képességekkel is rendelkezik majd. Eddig rendben is volna,  a hardverek folyamatosan fejlődnek, ma már nem is lehet nagyon elájulni attól, ha valaki képes egy hardverbe 500 MHz-s processzort, 4,3"-os kapacitív kijelzőt, SIM kártyát és 512 MB memóriát intergálni. A fő újdonság ezek mögött lesz, egy teljesen újratervezett alkalmazásplatform és grafikus kezelőfelület jelenik majd meg már a TomTom Go Live 1000-el. A TomTom alkalmazásai ezentúl az egyre népszerűbb webkit alapokra épülnek. Ahogy az Android böngészője, vagy a webOS operációs rendszer is ezt használja. majd Valószínűleg a webOS-megjelenítési képességeihez hasonlóan kell majd elképzelni az új TomTom működést is, a felhasználói felület többnyire HTML, CSS Javascript alapokra épül majd, az operációs rendszer felé e felületeken keresztül kell majd kéréseket intézni. Ez a fejlesztők számára kellemes és gyors implementációt tesz majd lehetővé, pláne abban az esetben, ha a fejlesztők is saját szervereiken keresztül kínálják majd szolgáltatásaikat. Az alkalmazásbolt pedig lehetővé teszi a TomTom számára, hogy készülékeihez számos egyedi fejlesztés kapcsolódhasson. A TomTom Live szolgáltatásai is szélesednek, az ígéretek szerint adatroaming-mentesen lehet majd Európa-szerte elérni a TomTom alapszintű közlekedési információit, de természetesen számos benzin és egyéb adatbázis is elérhető lesz majd.
Ha pedig sok-sok szolgáltató tud a TomTom-hoz kapcsolódni, akkor a TomTom ezek bevételeit is "csapolhatja". A modellt az Apple találta ki, de miért ne élhetne ugyanabból a TomTom is? Nagyon érdekes gondolat, aki az iGO Primo koncepcióját is olvasta, annak talán beugrik, mennyire hasonlóan látja a NavNGo és a TomTom a jövőt. Az okostelefonpiac urai ugyanis előbb-utóbb talán mindannyian ingyenes navigációt kínálnak majd, de az okostelefon egy méreten túl nem növelhető a jelenlegi technológiai szint mellett. Hiszen nem fér el a zsebünkben! Újabb lábat kell tehát növeszteni, vagy inkább arra támaszkodni, hiszen 4,3-5-6-7 hüvelykes navigáció, mely az internetre kapcsolódik és prémium szolgáltatásokat kínál, az bizony érték maradhat az autóban. Főleg abban az esetben, ha nem önálló hardverként, hanem az autó szerves részeként értékesíti azt a gyártó/szoftverfejlesztő, és már a vásárláskor számos költséget eleve a vásárlóra terhel! Ha pedig olyan értéket ad a navigációs rendszer az autóhoz, amit a vásárló is szeretne, tulajdonképpen az autó gyártója is örül ennek, mert növekedhetnek az eladásai. Jó gondolatnak tűnik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése