2010. május 14., péntek

A Google-nek nem jött be a webes értékesítés - a jövőben a partnerekre építve ad el

A Nexus One értékesítési eredményeit összességében nem értékelte már korábban sem pozitívan a szakma sem és a mostani Google blog bejelentés szerint a Google is más utakon gondolkozik. Már korábban is utaltunk arra a sajnálatos tapasztalatara, hogy még a Google sem tudta lényegesen megváltoztatni azt a felhasználói szokást, hogy a "készülékért elmegyünk a mobilszolgáltatóhoz". A kártyafüggetlenül, online rendelhető termékek online  értékesítése helyett a Google webes vásárlási felülete is átalakul majd, termékbemutató és a vásárlási helyeket bemutató oldallá alakul. Így a Nexus One UK értékesítéseit már a szolgáltatókra bízza.
Vélemény: Korábban, éppen a Nexus One kapcsán az volt a véleményem, hogy a Google az N1-el egy újabb és nagyobb lépést készít elő, nevezetesen azt, hogy önálló és új típusú mobilszolgáltatóként jelenik majd meg (pl. egy Sprint és egy HTC felvásárlásával). Most ez a "visszavonulás" kicsit mintha azt is jelezné, hogy talán túl korai még ilyen lépésben gondolkodni, illetve talán egészen egyszerűen az amerikai vásárlók többsége még nem fogékony a kártyafüggetlen vásárlásra. 1-2 éves hűségidők mellett mindenki örömmel vásárol olcsón okostelefont, de a Google tesztjei szerint az 500 USD-s szolgáltatói csomag nélküli kártyafüggetlen verzió még nem elég kapós. Márpedig ha a hardvert a vásárló nem veszi meg, nem is lehet mellé egyszerűen pl. olyan zömmel internetelérésre épített szolgáltatásokat adni, ami megtermeli a hálózat üzenmeltetési költségeit. Pláne nem a reklám-alapú Google bevételeket. A jelenlegi mobilszolgáltató modellekben pl. a UK Vodafone 25-75 GBP-s csomagokat kínál, ingyenes készülékkel, 1GB internet-eléréssel. Ha jelenleg még a szolgáltató diktál, akkor egyelőre a Google sem tud ezzel mit kezdeni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése