2010. június 22., kedd

Mégsem kell belépő okostelefon a piacoknak

A HTC CEO-ja, Peter Chou tavaly még arról nyilatkozott, hogy bizony a HTC-nek van tennivalója a belépő árkategóriás okostelefonok terén, erősíteni kell ebben a szegmensben, kell egy  tömeges termlésre alkalmas HTC modell. Ennek eredménye, hogy az idei évben a gyártó már a 150 EUR induló szinten is kínál telefonokat. Ennek ellenére nem ez az osztály az, ami sikereket hoz mostanság a HTC-nek. A Nexus One, a HTC Desire vagy az amerikai Brandelt (pl. EVO 4G, Incredible) okostelefonok azok, amiért a "nép megőrül", azaz leginkáb a drágább high-end készülékek fogynak szépen. A HTC Smart -ami nem is igazi okostelefon- nem fogy eléggé, a piacon inkább a 200-250 EUR szinten megtalálható közepes, illetve az egyértelműen 350-400 EUR-os High-End telefonok iránt növekszik a kereslet. Természetesen a szolgáltatói árképzés még tovább torzít, de mind az USA-ban, mind az EU piacain a drágább HTC modellek fogynak jobban.
Vélemény: Meggyőződésem szerint a közepes árszinten hirdetett HTC okostelefonok egy része eleve "túlárazott", hasonló áron bizony az Acer vagy egyéb gyártó szintén versenyképes modelleket kínál. Másik probléma, hogy aki az egyre népszerűbb Android operációs rendszerre "új belépőként" voksol, az bizony talán ugyanaz a réteg, aki anno az erősebb WinMO okostelefonokat is megengedhette magának, azaz technológiailag bizony az erősebb teljesítményt is keresi. Igaz ez amerikában és mindenhol. Harmadik oldalról pedig az Apple bizony e területen is etalonokat teremt. Ha a vilég legnagyobb darabszámban értékesített okostelefonjában nagy kamera, HSDPA, WiFi, GPS, BT és jó nagy kijelző van erős processzorral, akkor az olcsóbb távol-keleti modellektől is bizony elvárja a vásárló ugyanazt a teljesítményt, nem lő sokkal lejjebb. Okostelefonálasztásnál  bizony nem mellékes a külalak sem és azt bizony látni kell, hogy a belépő vagy közepes tudású okostelefonok többsége bizony design vagy gyártási, összeszerelési minőség terén még nem éri el a 20-30000 Ft-al drágább készülékeket. Rövidebben: Az a vásárló, aki még megteheti, hogy évente új telefont vásárol, még nem köt kompromisszumokat, keresi az újdonságot, a teljesítményt és az exkluzivitást.
Forráshttp://wmpoweruser.comhttp://www.digitimes.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése