2010. július 13., kedd

Apple iPhone 4 - A térerő probléma körüli felhajtás nem csökken


Többször foglalkoztunk már vele, hogy az első napokban az Apple iPhone 4 tulajdonosok több, mint harmada különböző vételi problémákra panaszkodott, főleg ha a bal tenyerébe fogva telefonál. Többen támadásnak vélték, többen az Apple hatalmas bukását kiáltották azonnal. A márkanévbe vetett hit azonban annyira stabil, hogy az Apple magyarázatai, miszerint egyszerű szoftveres frissítés jön majd, elcsöndesítették a zajt. Igaz, hogy már az első napi videókon is látszott, hogy szoftvertől függetlenül, puszta érintéssel is csökken a térerő, a mértékének jelzése ugyan szabályozható szoftveresen, de az könnyen belátható, hogy két különböző antenna megfelelő szigetelés nélküli "összeérintése" ténylegesen gondot okozhat. A fenti videón a Consumer Report nem ajánlja a készülék megvásárlását. Az eddigiek alapján a készülék+tok csomagok gond nélkül orvosolják a problémát, tehát megoldás az van. Előbb-utóbb pedig talán az Apple is elismeri, hogy valami hiba csúszott a számításba, vagy eleve szigetelő szalaggal forgalmazza majd a készüléket :). Az Apple nem túl szimpatikus reakcióit az Intomobile is részletesen taglalja, egyre többen jelzik, hogy az Apple fórumain is törlésre kerülnek teljes szálak, ahol kifogásolják az Apple reakcióit, igazmondását.
Vélemény: Nem először és sajnos nem utoljára tapasztalható, hogy a különböző piacokra kerülő készülékek valódi tesztelői bizony a legelső vásárlók. Az egyre élesedő verseny, a növekvő kereslet, vagy a versenytársak megelőzésének szándéka nem csak az iPhone 4 esetében eredményez olyan helyzetet, hogy hibás termék kerül a vásárlóhoz. Bizony nagyon kevés (vagy inkább nem tudok) olyan készüléket mondani akár csak az elmúlt egy év 100-150 000 Forintos High-End készülékei közül, ami semmiféle bosszúságot nem okozott az első a vásárlóknak. Alig, vagy nem akad olyan, mely utólagos Rom-frissítés nélkül, a dobozból kivéve, az első naptól kezdve hibátlan. Mit lehet tenni? A válasz nem egyszerű és nem is nagyon  haladunk a megfejtés felé. A sokasodó készülékkínálat és az egyre erősebben és elsődlegesen a marketing-érvek által befolyásolt vásárló és eladó ugyanis nem tájékozódik eléggé, az eladó ugye nyilvánvalóan nem is  feltétlenül érdekelt abban, hogy minden apró "bugról" beszámoljon, a vásárlónak pedig -még ha sok-sok forrásból tájékozódik is- nem egyszerű a reklámokon, híreken átlátva a tényleges használati tapasztalatokat is megismerni. Így lassan elfogadottá vált, hogy a hibás termék eladható, komoly profitot is termel, aztán a komolyabb problémákra majd lesz orvosság is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése