2010. október 27., szerda

Mobilfizetés - Starbucks kísérlet a mikrofizetésekre

Hazai példákat a piac méreteinél fogva még nem tudunk mutatni, de a Starbucks kávéházlánc amerikai mikrofizetési kísérlete igen érdekes. A szolgáltató egy saját iPhone és BlackBerry készülékeken is futó alkalmazást fejlesztett, ennek segítségével lehet fizetni a vásárlásokat (nem kell pénzezni, nem kell a bankkártyával szöszölni, ha a telefon úgyis kéznél van). A fenti videón a rendszer fontosabb elemeit láthatjuk is működés közben. A mobil alkalmazás segítségével felhatalmazhatjuk a szolgáltatót ara, hogy terhelje számlánkat (pl. feltöltünk valamekkora hitelkeretet, vagy bankkártya adatainkat az alkalmazásban kezeljük). A termék átvételekor elég a mobil alkalmazásunk képernyőjén megjelenő 2D mátrix-kódot felmutatni, és máris ki van fizetve pl.  az a folyadék, amit kávé helyett fogyasztunk :).
Alaposabban belegondolva számos előnye lehet egy ilyen alkalmazásnak:
  • Elkötelezett okostelefon-, illetve netfüggőket találunk (A Starbuck eleve a mobil nomádok fellegvára), de idővel általánossá is válhat, hogy a mobiltelefonunk  bankkártya helyettesítőként funkcionál.
  • Pontosan tudjuk, ki a vásárló, jól követhetők a fogyasztási szokásai, de sok-sok felhasználó esetén azonnali adatok is gyűjthetők (pl. 300 bolt esetén már akár a készletezési rendszer is gyökeresen megváltozhat, hatékonyabbá tehető akár a beszerzés is).
  • A fenti pontból következően személyre szabott akciókkal, kedvezményekkel is ösztönözhetjük a vásárlót
  • Természetesen a visszatérő vásárlóknak járó bónuszok számítása is praktikus, gyors, korszerű


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése