2010. november 17., szerda

Nav N Go - Vahl Tamás a csökkenő bevételekről és az új fókuszról, arccal az autóipar felé

A sokadik éve "Rising Star" Nav N Go-ról érdekes összefoglaló jelent meg az Origo oldalain. "Avatottabbaknak" ez persze nem újdonság. A PNA-piac gyengülésével a navigációs berendezések gyártói és -ha külön létező fogalom, akkor- a gyártók szoftverszálítói is új utakat keresnek. Teszik ezt, mert a Google, a Microsoft és a Nokia szorításában nem egyszerű offline térképi megoldásokkal ellátni a piacokat, a PNA esik, az okostelefonos navigáció emelkedik, de sok az ingyenes megoldás, abból pedig a fejlesztő nem él meg.
Idén a TomTom mellett a NavNGo is erőlteti az autóipari együttműködéseket, az Origo információi szerint már eredmények is akadnak. A korábbi "MIO"-megoldáshoz hasonló giga-szerződésről egyelőre nem számolt be az Origo, ám a Nav N Go éves bevételei mutatják, hogy a cég bevételei nem emelkedtek az elmúlt 3 évben. Vahl Tamás 2008 óta a cég ügyvezetője, a vele készített interjú szerint 2008-as 8,35 Mrd-ról, 2009-ben 7,7 Mrd-ra és idén várhatóan 6,5-7 Mrd forintra estek a Nav N Go bevételei. Sajnos az nincs részletezve, hogy ez a liszenszeladások esését is jelentette-e vagy egyszerűen nagyobb volumenű eladást is csak nyomottabb áron tudott végrehajtani a Nav N Go.
Az autóipari tevékenységek kutatására a Nav N Go és a BME EU-s forrásokat is kiérdemelt, ám látni kell, hogy e területen is igyekszik meghatározóvá válni a két legerősebb fejlesztő, tehát a nagyobb, erősebb, csúnyán fogalmazva a "még multinacionálisabb" érdekek. Bizony a Google és a Microsoft is komoly üzletet lát ezen a vonalon, tehát e területen sem túl egyszerű komoly sikereket elérni.

Forráshttp://vallalkozoi.negyed.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése