2011. január 1., szombat

Az Apple az első számú platform a fejlesztőnek - mondta a hatalmas sas!

Ha majd egyszer megkérdeznek, hogy mire emlékszem 2010-ből, akkor csaknem bizonyosan rávágom majd, hogy ez volt az az év, amikor a világ legtöbb szak- és hobbiportálja az Angry Birds-el volt elfoglalva. Felületesen azt is mondhatnánk,  hogy a mobiljáték = Angry Birds. Becslések szerint jelenleg kb. 40 millió Android, iOS és már Symbian^3 készüléken van telepítve minden idők egyik legsikeresebb mobiljátéka. Fentiek miatt nagyon fontos a játékfejlesztők egyik vezetőjének véleménye a jövőről. A Peter Vesterbrackával készített interjú egyik fő érdekessége az a megállapítás, miszerint a Rovio komoly pénzeket tudott csinálni az Apple fejlesztésekből, ám ugyanezt az Android -jellegénél fogva is széttöredezett- operációs rendszerrel nem látta ismételhetőnek. Más üzleti modellben érdemes gondolkozni az Apple és az Android relációban, ez az oka, amiért a fejlesztő tavaly ingyenessé tette a játék Android változatát (igaz a Google hirdetések maradtak), amúgy az Apple boltján keresztül több, mint 12 millió fizetős ügyfelet szereztek. E tapasztalatokra alapozva az interjú alanya szerint az Apple iOS-re fejlesztők számára még bizony sokáig ez lesz az elsődleges platform, sőt, hosszabb távon bizony érdemes minden fejlesztőnek a legfontosabb különbségeket megérteni a különböző üzleti modellek között is, azaz a sikernek csak az egyik összetevője, az, hogy kiváló szoftvert alkotnak. Fontos azt is megérteni, hogy a komolyabb bevételt hozó Apple és a főleg hirdetésre alapozható Google Android fejlesztések között hol van a nagy eltérés, mitől nehezebb pl. az Android sok-sok lehetséges hardverét kezelni, stb. A teljes interjú a forrásban hivatkozott linken olvasható.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése