2011. február 8., kedd

Kb. 88 Millió USD-ért tartalomfejlesztő cégeket vásárol a HTC

A két vállalkozás közül az OnLive nevezetű egy amerikai online játék, illetve felhő-specialista, különleges képessége a "felhőben" futó játékok terjesztése és használata több platformon. Idei bejelentései szerint pl havi 10 USD-ért számos ismert játékot tesz elérhetővé saját szerverein, a felhasználók pedig azonnal elérhetik, természetesen más felhasználókkal is játszhatnak, akár pár dolláros néhány napos licenszeket is vásárolhatnak. 40 millió USD-s vételárral jut a céghez a HTC.
Vélemény: A HTC számára nyilvánvalóan komly érték, ha okostelefonjai és egyéb készülékei képesek ilyen szolgáltatásokat is kínálni, a Sony Ericsson várható Xperia Play bejelentése után ugyanis jelentősen emelkedhet az Androidos játékok iránti érdeklődés is. Nem beszélve arról, hogy a szakírók szerint már 2 éve óriási üzlet mobiljátékra koncentrálni, nem véletlen a Windows Phone 7 ezirányú elkötelezettsége sem. Nézzük csak , hogy akkortól kinek van már komoly játék-kapacitása: Apple; Sony Ericcson; Windows Phone 7; HTC. Érzésem szerint hamarosan  Nokia és a Samsung is köteles lesz lépni ebbe az irányba. A hazai források és fórumok gyakorta kiemelik, hogy itthon még utópia ennyire online megoldásokban gondolkozni. Ez részben igaz is, ugyanakkor elég világosan látni kell, hogy pl. az USA piacain épp most indult kampány a 4G/LTE ügyfelekért. Na azon sávszélességek  és akkor piacok mellett már racionális lehet egy ilyen vásárlás.
A Saffron Digital vételára 48,3-48,6 millió USD, ez sem tűnik túl elrugaszkodott árnak a HTC profitja mellett (kb. 500 millió USD a múlt negyedévben), ráadásul akár sok, akár nem, a "nagy példa" az Apple 59 milliárd USD-vel sem tétlenkedik, muszáj tehát előremenekülni. A Safron fevásárlásával is az online tartalom mobil megjelenítésébe ruház a HTC. A Saffron olyan alaptechnológiákkal rendelkezik, melyek a multimédiás tartalmakat gazdaságosan és kiváló minőségben képesek kódolni és átvinni mobil eszközökbe is. A fejlesztő oldalain található referencialista igen látványos, a Nokia, a Samsung, a Vodafone, a T-Mobile, de még a Sky 24-7 Football is az ügyfeleik közé tartozik.
Vélemény: A HTC már a HTC Sense kezelőfelülettel elindult azon az úton, mely egyedivé tudja tenni őt, képes a készülékeit megkülönböztetni másoktól még úgy is, hogy azon lényegében nem saját fejlesztésű operációs rendszer fut. A mostani felvásárlásokkal pedig a szerver-oldalon erősödhet meg a gyártó úgy, hogy egyúttal vagy pénzt is termelhet a hardvereladáson felül, vagy olyan szolgáltatásokat kínálhat vásárlóinak, melyeket talán mások nem, vagy csak drágábban lesznek képesek biztosítani. Tegyük persze gyorsan hozzá, hogy nyilván a többiek sem alszanak majd, minden jelentősebb gyártó/fejlesztő keresi azokat az online tartalmakat, melyeket a vásárló igényel. Jómagam pl. nem vennék lelkesebben HTC okostelefont, vagy Tabletet, ha azon mondjuk 3 hónapig ingyen játék-elérést is kínál a gyártó, nyilván kipróbálnám, de nem döntési szempont. Ám bizonyosan sokakat pont ez hozhat tűzbe.
Frissítés: Az OnLive-t nem teljes egészében vásárolná fel a HTC, részesedést venne kb. 40 millió USD értékben a cégben!

Forrás: OnLive - http://www.engadget.com; Saffron - http://moconews.net

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése