2011. február 16., szerda

Új HTC modellek - összefoglaló és vélemény - #MWC11

A bejelentések számosságát tekintve a HTC igen aktív a barcelonai kiállításon, ugyanakkor a korábban már bemutatott HTC Flyeren túl nem nagyon rázta fel a piacot. Mivel elfogult vagyok a gyártóval, ezért nem merem még elkiabálni, hogy jelenleg "alibizik", de 5 új modell jelentett be, a valóságban azonban egyik készüléktől sem "flessel be" egyetlen tisztességes junkie sem.
Nézzük röviden a kínálatot:
HTC ChaCha - QWERTY billentyűzetes Androidos okostelefon, fő érdekessége a QWERTY, valamint egy   dedikált Facebook-gomb. (600MHz; 2,6 hüvelyk 480×320, QWERTY)
HTC Salsa - Blogkövetőink számára nem ismeretlen, ám tavalyi roadmapeken Salsa néven épp a Chacha futott - E modell szintén Facebook-gombbal érkezik (600MHz; 3,4 hüvelyk 320×480)
HTC Desire S - A nagysikerű Desire folytatása, rácfelvarrása. Új különlegessége az unibody sajtolt alu-ház, 768 MB RAM került bele (volt 576), nőtt a storage mérete is (1,1 GB vs 512MB) (1GHz; 3,7 hüvelky 800×480)
HTC Incredible S - Az Amerikai Incredible S utódja. Úghy tűnik EU értékesítés is várható, (1GHz, 4 hüvelky 800×480)
HTC Wildfire S - Az eredeti Wildfire ráncfelvarrása, alap-android (600 Mhz, 3,2 hüvelyk 320×480)

Vélemény: Meglepő, hogy a HTC nem megy a CES-en bejelentett Motorola Atrix-szal szembe, nem feltétlenül akar versenyezni sem a Nexus S-sel, sem a most bejelentett Galaxy S II-vel.  A pontos okokat nyilván csak utólag fogjuk megismerni. A HTC műszaki képességeivel ugyanis szerintem nincs gond, ha akarna, tudna ennél sokkal jobbat is. Igazából pedig a fenti modellek mindegyike továbbra is nyugodt szívvel ajánlható, a mindennapi feladatokat is gond nélkül el lehet velük végezni, tehát hardveresen tisztességesen összerakott gépekre és optimalizált felhasználói élményre lehet majd számítani. Mégis miért lehet megtorpanást érzékelni?
  1. A Facebook-telefon pletykái már jó 5-6 hónapja keringtek, ahogy korábban a HTC a Compaq/HP/Fujitsu majd a Google mögött. úgy most a Facebokkkal karöltve talált rá mégis az igazi stratégiára? Igaz, mára önálló márkanéven, de még mindig nem elég erős a Brand ahhoz, hogy ne jönne jól még egy húzónév támogatása? Vagy éppen a Facebook miatt prózai oka van annak, hogy a HTC nem tör újabb high-end babérokra? Arra gondolok, hogy a 0.facebook.com adatforgalomra képes telefonról mindenkinek szabad elérést biztosít. A Facebook ezen húzásáva már foglalkoztunk korábban, de a lényeg az, hogy általa a HTC számos szolgáltatóhoz juthat el, sőt talán már önmagában a Facebook megrendelt több tízmillió telefont. Azért sokat, mert ott válik igazán gazdaságossá a Salsa vagy a ChaCha, mint két relatív jó tudású, de nem elsővonalas okostelefon gyártási költsége. Ekkora rendelés mellett pedig nincs túl sok szabad kapacitása a HTC-nek, hiába rendelkezik több gyárral.
  2. Nem jelentett be NFC képes modellt, nem emelte a kijelzőfelbontást, nem alkalmaz új duplamagos processzorokat. Kapacitás és alkatrészhiány várható, ahogy tavaly is? Ilyen körülmények között racionális lépés lehet a "biztosat" termelni, érezhetően ugyanis a Boom azon fázisa érkezhet, amikor okostelefont nem csak azért vesz majd a felhasználók többsége, mert sikk, hanem mert a fontosabb alapszolgáltatásokat valóban ki is fogja használni, de inkább csak azt. tehát nem rootol, nem variál, a HTC Sense jó dolog, a levelezés jó dolog, a zenehallgatás vagy éppen a facebook elérés sem kunszt végre, és még fényképezőnek sem utolsó. Az olcsó, megbízható, jó minőséget hirdető HTC-től így tehát kedvező árszinten elérhető mobilokat lehet majd venni, miközben a Samsung, LG, Motorola szépen el-árháborúzgat majd a legfelsőbb szegmensben? Ez lenne a stratégia lényege? Csaknem 2 éven keresztül Peter Chou mindig azt hangoztatta, hogy volument akar a HTC. Ezért léptek a Brew-vel a piacra, de az nem jött be. Most pedig az idő minden megold, és az egykori High-End egyszerűen beszalad a jövőbeli High-End alá?
  3. A stratégia-keresés közben az is felmerült bennem, hogy nincs-e itt az ideje, hogy a HTC maga is akvizíció tárgya legyen? Tavaly elkezdődött egy folyamat, részvényeket vásároltak vissza, erősítették a tajvani pozíciókat. A HTC a jelen és a jövő értékesítési volumenei mellett nem túl könnyedén tud labdába rúgni olyan gyártók mellett, akik komoly keresztfinainszírozók lehetnek (pl. PC bevételeik vannak, vagy akár még a szórakoztató-elektronikából is jelentős részesedést tudhatnak), így tehát akár azt is el tudom képzelni, hogy már egy újabb kérővel tárgyal a gyártó, a "lazítás", illetve az S, mint "second" alapvetően már egy új üzleti korszakba való átmenetet készít elő.
Forrás:  http://www.htc.com/www/press/2011.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése