2011. május 1., vasárnap

Számháború: Minden huszadik mobil iPhone, jön fel a ZTE; Remekelt a HTC, mégsem fér be a top5-be; Gyenge Motorola Xoom eladások

IDC számok
Az IDC idén is publikálta méréseit, mely a világ mobiltelefonpiacának (okos és hagyományos mobiltelefongyártók) eredményeit összegzi. A fenti táblázat a 2011/2010-es, míg az alsó a 2010/2009-es  első negyedéves adatokat mutatja. Globálisan a Nokia megállt, minimálisan tudta csak növelni az eladásait, miközben a piac összességében közel 20%-t növekedett. Így hát egyértelműen fontos a gyártó számára, hogy a Microsofttal való együttműködése sikeresen alakuljon. Annak ellenére, hogy a Samsung növekszik, globális piaci részesedése ismét 20% alatt mérhető, sőt piaci részesedésen mérve az LG is vesztesnek tekinthető a néhány százalékos csökkenéssel. 
Az Apple viszont az egyetlen okostelefonjával 5%-os piaci részesedést mondhat magáénak a világ összes mobiltelefon-értékesítéséből., a negyedéves összehasonlítások alapján közel 115%-kal növelte eladásait. Döbbenetes, hogy a világ minden huszadik készüléke Apple iPhone (valószínűleg 2011 Q1-ben iPhone 4) volt, beleértve a filléres mobiltelefonokat is. A listából eltűnt a RIM, és a Sony Ericsson, az ő helyükön mérik ZTE-t és az Apple-t. A ZTE egyetlen év alatt 45%-os növekedést mutatott fel, az IDC mérései szerint már olyan gyártókat előz, mint a Motorola vagy az amúgy a bejelentései szerint nagyon jó negyedévet záró HTC.


Forráshttp://www.idc.com 
HTC Számok
A HTC saját bejelentései szerint 9,7 millió készüléket értékesített 2011 első negyedévében, többségében Androidos készülékek voltak ezek. A növekedés 192%-os, azaz a fenti számok alapján a növekedési üteme megelőzte az Apple-t, megelőzte a piacot, ám az értékesítés volumene alapján a ZTE jelentős OEM/ODM szállításaival előzte őt. A HTC ugyanakkor hasonlóan jó negyedévre számít, hiszen a ChaCha, Salsa, Sensation még el sem indult.

Motorola Számok
2011 első negyedév alapján a Motorola picit bizonytalannak látszik. Igaz, a tavaly év végi cégátalakítást követően nem egyszerű a versenyre is koncentrálni, ám az elemzők hetek óta "huhogtak", elsősorban a XOOM gyenge értékesítései miatt. Úgy tűnik, hogy egy erős amerikai brand sem elegendő ahhoz, hogy az iPAD által dominált amerikai piacot könnyedén feltörje egy műszaki specifikációiban impozáns, de hasonló árszinten elérhető Tablettel. Persze azt is hozzá kell tenni, hogy az első negyedéves kb. 250 000 db-s eladás nem teljes negyedév, hiszen csak februártól kapható a Xoom, ám a csatornában már minimum 500 000 van, így lassan, de növekszik majd a Motorola Tablet részesedése is. 
Összességében pedig 22%-os növekedést mutatott a Motorola 2010-2011-re, ez 4,1 millió okostelefon értékesítését jelentette 5,2 millió hagyományos mobil mellett. Az összesen 9,3 millió mobiltelefon ugyan csaknem összemérhető a HTC-vel, de láthatóan a hatalmas növekedést produkáló okostelefon-eladásokban a HTC még jobban áll, bár a Motorola tavaly ilyenkor 2,3 millió Androidos okostelefont jelentett, a 78%-os növekedés azért nem rossz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése