2011. június 10., péntek

HTC Sensation - WiFi, BT antenna-gondok

A HTC hivatalos állásfoglalása és a HTC angol nyelvű ügyfélszolgálatának állításai szerint sem olyan jellegű a Sensation WiFi és BT probléma, ahogy azt az Apple iPhone 4 esetében jelezték többen.
Köszönve olvasónk levelét, már a HTC hivatalos ügyfélszolgálatának reagálását is olvashattam, melyben az általánosságokon felül (a gyártó keményen dolgozik, hogy a lehető legjobbat tegye a vásárló elé) sem ajánl mást, mint az alábbiakat:
  • A készülék helyzetének változtatása általában javítja, "visszahozza" a térerőt - teszteltem, és ez igaz is, nálam főleg fektetett módban problémás
  • Ne fogja olyan szorosan a készüléket, kicsit több helyet hagyva a tenyér és a készüléktest között, jobb az eredmény - no persze, de ha e miatt leejtem az 500 EUR-os eszközt, akkor azért a szerviznek nem mondhatom, hogy "lazázva" tartottam :)
  • Ha gyenge a térerő, menjen arrébb -Kétségtelenül nyomós érv, de bosszantó, hogy ahol eddig volt, ott most nincs.
Vélemény: Ahogy az első időszakban az Apple, úgy a HTC is igyekszik elbagatelizálni a problémát. Személyes tapasztalatom amúgy az, hogy nem olyan súlyos a probléma, ha a WiFi-oldalát nézzük, valóban megszoktam mára és nem kívánom a Sensationt másra cserélni. BT-oldalról nem nagyon teszteltem (headset és kéz közeli telefon esetében nem érzékeltem)- Ám az is tény, hogy van és könnyedén reprodukálható a probléma. Az utóbbi években a High-End okostelefongyártók "krémje" több-kevesebb hibát elkövetett már, Az Apple ( iPhone4), Motorola (Milestone/Droid), Samsung (Nexus S) és a HTC is. Mivel feltételezhetően egyik gyártónál sem cél, hogy a vásárlót bosszantó hibás termékeket dobjanak a piacra, ezért érdekes a történetet arról az oldalról is vizsgálni, hogy technológiailag valóban ennyire szűk-e a mezsgye, valóban ilyen nehéz-e ilyen kis méretben pl. az antenna-kérdéseket lekezelni? Vagy az eladási kényszer és a marketing is motiválja a gyártókat, hogy kevésbé tesztelt, esetleg szoftveresen is több hibát tartalmazó alapcsomagokkal jelenjenek meg a versenytársak előtt, kockáztatva, hogy csak utólag pl. OTA fridsítésekkel javítják majd a   gondokat.

Ár, vásárlás:
Forráshttp://www.t3.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése