2011. augusztus 13., szombat

A HTC 51%-os részesedést vásárol a Beats by Dr. Dre-ben

Jimmy Iovin, Peter Chou és Dr. Dre
"Grandmaster" Peter Chou vezetésével majd minden hétre jut valamilyen érdekes HTC bejelentés. Ezúttal 300 millió USD körüli befektetésről jött a hír. E nem csekély összeg ellenében a HTC -ha a terveket a hatóságok is engedélyezik- be fogja vásárolni magát 51% erejéig a Beat By Dr. Dre-be. Az  agyonreklámozott, csúcsminőségű zenei élményt garantáló, nem ritkán akár 3-400 USD-s fejhallgatókat is forgalmazó gyártó és a HTC közös tervei nem kevesebbek, minthogy a professzionális zene élményét adnak majd a mobilosoknak. A marketing-üzenet pofonegyszerű: "Nem járja, hogy egy 400 USD-s okostelefon mellé hatvancentes fülhallgatót csomagolunk és hisszük, hogy ettől majd jól is szól!" A HTC nyilatkozatai szerint elérkezett az idő, hogy okostelefonjain a Beats által is garantált minőségi hangzás jelenjen meg, még idén ősszel elindulnak a profi HD hangzást kínáló HTC modell-értékesítések. 
Vélemény: A magamfajta botfülűnek már egy jobb headset is érezhető változást hoz és nem feltétlenül a 400 dolláros hype-termékekre gondolok, talán akad még olcsóbban is minőség. Számomra ezért picit kérdéses, hogy a 300 milliós kiadás mennyire jelent majd valójában jó üzletet a HTC-nek (A Beats by Dr. Dre-t kevésbé féltem). Nyilván a "Beats by dr. Dre" logóval csomagolt drága kiegészítők értékesítése jó üzlet lehet, a fiatalos prémium-márka Amerikában bizonyosan további HTC eladásokat hozhat, hiszen a logó Lady Gaga, a Black Eyed Peas klipjeiben is feltűnik, de olyan híres sprtolókat is "fotóztak" már vele -nyilván nem ingyen-, mint Lance Armstrong vagy Thiery Henry. Az is nagyjából tiszta, hogy ez HTC-s bevásárlás is abba az irányba mutat, hogy a HTC a többi távol-keleti gyártótól őt jól megkülönböztethető, prémium-kategóriás imidzs kialakításán fáradozik. Lényegében az Apple mindig is ezt tette, a Beats by Dr. Dre pedig meglepően gyorsan meg is valósította már ezt (csak 2006-ban alapították), így az esély nem rossz. A nagy kérdés az, hogy az egyre erősödő valódi "nagykutyák" között ez a megkülönböztető stratégia meddig üzemeltethető hatékonyan? Elfogadja-e a világ egy távol-keleti gyártótól ugyanazt, amit az Apple-től?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése