2011. november 3., csütörtök

Szárnyal az Android, de 2 milliárd dollárba kerül a hibás hardver javítása


Érdekes tanulmányról számolt be az Intomobile. Egy kutatás szerint világszerte és éves szinten mérve akár 2 milliárd dollár javítási költséget okoz az Androidos készülékek javíttatása a mobil operátoroknak. Közel 600 000 technikai segítségnyújtással kapcsolatos ügyintézést vizsgált a WDS.

Kimutatásaik szerint a beérkező ügyfél-hívások az alábbi arányok szerint mutattak hardverhibákat:
  • Android: 14%
  • Windows Phone: 11%
  • Apple iOS: 7%
  • BlackBerry: 6%
A számok alapján egyértelműen vezetik a szolgáltatói hibastatisztikákat a különböző androidos mobilok és bizony a drágább, és jól kézben tartott szigorú minőségbiztosítás mellett építő vagy építtettő okostelefon-gyártók vezetik a listát, ha az átlagosan kevesebb hibaarányt produkáló rendszereket keresi a vásárló. Az Apple iPhone-t nézve az sem állítható, hogy az alacsony volumenek hoznak torzulást a statisztikákban, egyszerűen tehát a magasabb ár bizony szignifikánsan jobb minőséggel is párosul.

Vélemény: Aki még emlékszik az az azóta már kvázi-Google vállalatnak tekinthető Motorola első emberének nyár eleji nyilatkozatára (és ugye az új helyzetben nyilván nem mer majd ugyanígy nyilatkozni Mr. Jha! :), az talán -hozzám hasonlóan- látja az összefüggéseket, bizony mindig akadnak szerviz problémák, és e tekintetben bizony vannak jobb és nem annyira jó gyártók/márkanevek.

Természetesen tilos egyetlen kalap alatt említeni az "Androidos mobilt" vagy az összes gyártót, nyilvánvalóan a kiemelt gyártók  és a másod- vagy harmadvonalasok teljesítménye, felkészültsége is más és más. Azt is kiemelném, hogy -főleg Magyarország esetében- nagyon fontos az is, hogy az adott gyártó mennyire jó helyi szerviz épít. Ám én meggyőződéssel állítom és a saját tapasztalataink is erősítenek, hogy ha pl. a WDS alábontotta volna a statisztikákat, akkor a Samsung vagy a HTC szignifikánsan jobban teljesítene, mint pl. a citált Motorola vagy egyéb alacsonyabbra sorolható márkanevek. Ám a "tények makacs dolgok"! A főbb eladók is levonhatnak bizonyos következtetéseket.

Látható, hogy a nagy értékesítési volumen és a hirtelen felfutó eladások hosszabb távon olyan költségelemeket is hozhatnak, amikor az eladó végül mégsem jár olyan nagyon jól. Végső soron pedig a vásárló is -pestiesen- szív. Tehát vásárlói szemmel is igen tanulságosak a kutatási eredmények. Jön a karácsonyi őrület, de továbbra is érdemes alaposan körüljárni, hogy az adott készülékhez lesz-e szerviz, van-e hazai megoldás, nem jobb-e, ha megbízhatóbb márkanevet választunk...

Forráshttp://www.intomobile.comhttp://www.reuters.com;
Eredetiben:  http://www.wds.co/news/archive/2011/20111103/20111103.asp


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése