2012. április 13., péntek

HTC One S és One X problémák

Ahogy az lenni szokott, a HTC új sorozatának tagjai sem hibátlanok. Sokszor dohogtam már arról, hogy a gyártók lényegében az első néhány ezer vásárlón "tesztelik ki" igazán a készülékeiket, azaz aki gyorsan vásárol, hamar meg is tapasztalhat egy-egy -még a végső tesztelésen is átcsúszó- tartósabb vagy átmeneti problémát. 

Nézzünk néhány "jelenséget":

ONE X - Sárgás színeződés:
A HTC One X esetében némely vásárló a kijelző alatt sárgás elszíneződéseket tapasztalt. (forrás)


Hazai jelzések is akadnak hasonló problémákra. Az eXpanys javaslata az eddigi 2 esetben a vásárlástól számított 14 napon belül a készülékcsere, esetleg a márkaszervizzel történő egyeztetés.


ONE S - pattogzik a szupererős "ceramic coating" bevonat:


ONE S "pattogzás"
A HTC ONE S-nél a "ceramic coating" nem is tűnik olyan erős bevonatnak, az illesztéseknél mintha a magas hőfokon égetett bevonat mégis lepattogna, extrém nagyítások esetén. (forrás1; forrás2)

Hasonló hazai visszajelzésünk még nincs, ám a HTC elismerte a problémákat, azonnali javítást ígérve a problémára. A "The Verge" értesülései szerint ez lényegében készülékcserét jelent majd. Javaslatunk, ha ilyen hibát tapasztal: 1. Csere 2. Márkaszerviz (forrás)

ONE X - Széteső kép




Széttöredező kép, csíkozás. A fenti videó szemlélteti, az XDA-developers kapcsolódó fóruma több hasonló esetet ír le. (forrás)

Hasonló hazai visszajelzésünk már akad. A legtöbben szoftveres problémát látnak, driver problémát  vélelmeznek. Akadnak olyanok, akik a fastboot funkció kikapcsolását követően látnak javulást, akad, aki hard reset, vagy teljes reboot után tapasztal javulást.

Javaslat
: Mivel a probléma szoftver-jellegűnek tűnik, bizonyosan várható majd HTC-s OTA frissítés. A fórumokban leírt módszerek is követhetők. És természetesen -ha expansys-os eladás- a vásárlást követő 14 napon belül vissza is küldhető/csere is kérhető, ám ez nem feltétlenül javasolt, hiszen az SW-javítás megoldja a gondokat.
Vélemény: Valóban nem tudok olyan fontosabb modell bevezetésről, melynél 1-2 ismétlődő hiba ne jönne elő. Ez gyártófüggetlen, márkafüggetlen, sajnos meggyőződésem szerint az "eladási kényszer" is fontos oka, hogy mindig az első vásárlók szembesülnek valamivel a helyett, hogy már a gyártói minőségbiztosítás kiszűrné. Persze épp a HTC esetében azért érdemes felkapni a fejünket, mert a legutóbbi hírek szerint a gyártó eredményessége, profitabilitása is csökken. Hasonló problémákra tehát a piac még érzékenyebben is reagálhat a megszokottnál.


5 megjegyzés:

  1. Ma este megszületet az eklső hazai ONE S visszajelzés is

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello! Nemrégiben vettem egy HTC ONE S-t- és antenna szignál problémáim vannak vele! Állítólag a műanyag borítás a tetején ami földeli az antennát így azt levéve csökken a jele. Nos ez nem csökken viszont folyamatosan ugrál le-fel beszélgetés közben, ami igen zavaró mert a hangminőség rovására megy és sokszor nem érteni amit a másik fél mond.
      Tudsz valamit erről a problémáról? Holnap fogom vissza vinni a boltba ahol vettem, hogy mit szólnak rá, de ha széria hibáról van szó (mint az Iphone4 nél is volt) akkor inkább lecserélem , mert ez nekem egy fontos szempont.
      Köszönöm segítséged

      Törlés
  2. Azzal kínlódom,,hogy a masina állandóan "betölt", amint átváltok egy másik alkalmazásra, veszi el az időmet, feltart... Én rontottak el valamit, vagy ez a htc one x velejárója?!

    VálaszTörlés
  3. nem hiszem, hogy gép, sokkal inkább sw

    Meg kéne nézni, hogy a fejlesztői beállítások alatt nem állítgattál-e el valamit. pl. háttérfolyamatok, tevékenységek beállításai.

    legrosszabb esetben hard reset és az visszaállítja a normál működést. Ha régi .apk-ból is telepítetél, vagy egyéb launcher v. háttérfolyamat (pl. task killer) is fut, az is okozott már nálam hasonlókat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönom, utána nézek...tartok tőle, h a hard resetet nem úszom meg...

      Törlés