2012. május 6., vasárnap

Számok: Huawei, Motorola, Apple, Samsung

A Huawei 2011-ben közel 20 millió okostelefont értékesített 2011 folyamán, a teljes értékesítése 150 millió készüléket tett ki. Ez a 2010-es számokhoz képest jelentős forgalom növekedést jelent, ugyanakkor a gyártó profitabilitása másokhoz hasonlóan esett, és 2012-ben is jelentősebb K+F kiadásokkal számolnak.

Aki követi a híreket, annak az sem meglepő, hogy a Motorola gyengélkedése sem szűnt meg, Q1-es eredményei ismét össze sem mérhetők a piac vezetőinek számaival. Értékesített ugyan 8,9 millió készüléket (okos és mobiltelefont), de ezzel 86 milliós veszteség járt, ami -pláne a 12,5 Mrd-s vételár után- okozhat még fejfájást a Google-nek.

A Samsung és az Apple számairól már volt szó. Az Apple szokás szerint az egekben., 11,6 milliárdos profittal zár, de a Samsung is igen szépen felzárkózott, számítások szerint a 4,5 milliárd USD- profitjának igen tetemes része, 3,9 milliárd már a mobilkommunikációs megoldásokból származik. Elemzések szerint az APple és a Samsung profitjának együttese lényegében a Mobilpiacon 2012-ben mindenki által termelt profit 90%-ban mérhető. Leegyszerűsítve tehát közel olyan a helyzet, mintha a többi versenyző nem is létezne...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése