2013. április 18., csütörtök

Új HTC Magyarország szerviz - van Csehországban


Újabb "tudd, hogy értsd helyzetet" jelentette be a HTC a hazai Facebook oldalain. Alig 8 hónap után máris változott az értékláncban az, aki dolgozik. Már Csehországban van a csavarhúzós ember.

Vélemény előtt tények:
  • 2012 augusztusában az addigi márkaszerviz, az E-care bejelentette, hogy ő már nem javíthat többé HTC-t, de az új felépítmény hamarosan elérhető.
  • 2012 szeptemberétől elindult az új szerviz, melyet ostoroztunk eleget pl. itt
  • 2013 februárjában a fenti képen látható komment jelent meg a hazai Facebook oldalakon, akkor még az "admin" cáfolta, illetve a friss hírek értelmében kétértelműnek tűnik, nem mondta el mi változott.
  • Ma a HTC Magyarország néven említett Facebook oldalakon a következő szerepel: "Korábbi szervizpartnerünk (Flextronics)  többé már nem látja el a HTC készülékek szervizelését Magyarországon. Minden magyarországi készülék javítása a régióban kijelölt központi partnerünk, a VSP Data (Csehország, Tabor) segítségével történik."

A HTC aktuális szervizhelyzetéről a jövőben mindig itt tájékozódjon
oldalainkon többé nem követjük a változásokat.

Vélemény:

Nem szeretek politizálni, ez az oldal pedig nem is erről szól. Azt azonban látni kell, hogy egy többé-kevésbé korábban jól működő, és Magyarországon üzemeltetett/számlázott/adózott állapotot vitt el a HTC olyan változásba, melynek folyományaként ma a tényleges szerviztevékenység sem Magyarországon zajlik már. 

Magyarországon a garanciális vagy azon túli esetek összegyűjtése maradt, illetve a hibás termékek logisztikáját intézi a korábbi hálózatüzemeltető, illetve az azóta a képbe került  lelkes budapesti vállalkozás. Korábban egyetlen hazai vállalkozás látta el a szerviz, az ügyfélszolgálati és a kommunikációs teendőket is. Ma van egy 06 80-as külföldi telefonszám, aki tudja, hol kell beszélni a Cseh kollégákkal, akik majd visszaküldik a javított vagy hibás termékeket, esetleg megválaszolnak triviális kérdéseket, esetleg nyomkövetést adnak. Azzal, hogy a Flextronics kikerült a képből, állítólag mégis javul majd a helyzet, mert gyorsabb, rugalmasabb ügymenetre lehet számítani, még a sok utaztatással együtt is.

Összességében viszont azt mondanám, hogy romlott a helyzet. Ha a Flextronics tényleg kidobta a HTC-t, mert pl. nem elég nagy neki, nem ad elég munkát, akkor talán a gyártó jobb döntése az kéne legyen, hogy mégis nyit egy hazai pontot, hogy végleg ne menjen el az a csöpp bizalom, amit a jelenlegi HTC One-os rémálom még  számomra azért mutat. Mert még mindig nem tartunk ott, ahogy a Mester fogalmazott a vasútról: "Az 1970-es évekre a vasútnál csak a hülyék maradtak - és a megszállottak". Számomra még úgy tűnik, hogy 2013-ban még mindig nem csak a hülyék és a megszállottak vesznek HTC-t. Közeledünk ugyan ehhez az állapothoz, a jelek alapján meg már rég így kéne menjen.

Tehát nem lenne rossz húzás, ha mégis fókuszba kerülne megint Magyarország is a HTC-nél. Vagy mondjuk Európa, mert aki távolabbra is lát, az tudja, HTC-s problémák nem csak itt vannak. Értelmes, érdemi és  a gyártó számára még mindig filléres megoldás lenne valamiféle egyablakos terméktámogatás. Pl. lenne megbízható hely, ahol javítanak is, ahol kommnuikálnak is, ahol be lehet menni tapicskolni a "vackait". Azaz nem alvállalkozók üzemeltetnék a mindig újabb, frissen fellelt alvállalkozók logisztikáját, miközben amúgy ezek a logisztikusok évtizedes javítási, de bizony "vevőfingatási" rutinnal is rendelkeznek. És itt nem is kell sok kommunikációs trükk ahhoz, hogy saját épülésükre forgassák a történetet.

Látni kell, hogy a jelenlegi rendszernek még az alapelve is sérül, mert nem tudjuk, hogy az átvevőpont, azaz új szerepkörében a megbízott logisztikus mit tesz/tehet. Én tudom, hogy ajánlottak már nekem javítást az átvevőponton, "okosba". Ismerve ezt az országot és piacot, gondolom nem egyedi a történetem. ha egy  amúgy jónevű átvevőpont-hálózat a HTC-nél gyorsabb ügyintézést kínál "okosba", akkor tehát a HTC-hez el sem jut a probléma, "vágod"? Szerencsés esetben azért van érdemi javítás, más kérdés, hogy erre feljogosított szakember végzi-e, vagy a néhányezer forintos beruházással megszerzett szaktudás és -azért persze van ilyen is- sok-sok rutin menti-e meg a vásárlók gépeit.

Félre ne értsen senki, nem azt mondom, hogy egy Telemax-partner ne tudna ugyanolyan adekvát szolgáltatást adni, mint egy gyártó által jogosított szerviz. Fentiekkel csak azt mondom, hogy nem kéne, hogy  ezt megtegye, ha a gyártó nem engedi. Ha meg engedi, vagy nem is szabályozza, vagy nem is kontrollálja, akkor jönnek azok az esetek, amikor nem szervizelés, hanem bohóckodás zajlik a HTC szervizhálózatában. A vége pedig nem jó, sérül a HTC-s szándék, sérül a "márkaszerviz kezelte" elve. Ebben az új rendszerben pedig még nagyobb adut ad az átvevőpont kezébe, ha csak megemlíti, hogy miután átvette, kiviszik az országból a gépet, azaz utazik egészen a husziták központjáig :). Mondjuk az már azért majdnem Európa, de a mai magyarországi állapotokat ismerve ez zsigerből mindenkinek inkább a több hetes utaztatást jelenti. Persze, hogy senki nem akar lemondani hetekre a mobiljáról, inkább "okosba" megjavíttatja majd. Még ha a hivatalos kommunikáció szerint gyorsult is a jövet-menet.

Tavaly is szóltuk, hogy valami nem jó, akkor úgy tűnik, igazunk volt. Most is szólunk.

1 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyban változott a helyzet. Utoljára a HTC OneS készülékemet küldtem garanciális javításra a GPS vevő gyengélkedése miatt. Miskolci vagyok, itt adtam be szervíz felvevő pontra. 6 nap múlva a kezemben volt a tökéletesen működő készülék, amelyen még aksit is cseréltek. (Ebben benne volt, hogy a készülék megfordulta Csehországot.) A haverom aki nem is volt tisztában azzal,hogy 2 év gari van a készülékére, tanácsomra egy apró kis hiba miatt garanciában telefonját, aminek hatására felesküdött HTC hívő lett. Nem kell garancia-levél, számla, az IMEI kód alapján megmondják, jogosult vagy-e. A gond ott lehet, hogy rémísztő mennyiségű szürkei mportból származó készülék van forgalomban, jellemző módon ázsiai piacról, amikre nem érvényesek az európai készülékek feltételei. Szóval teljesen korrekt és gyors szervíz a HTC-é, felesleges aggódni miatta. Plussz rendkívül segítőlész az ingyenesen hívható ügyfélszolgálatuk is, a 0680 986 213 számon. .

    VálaszTörlés