2013. április 10., szerda

Viharos a HTC élete: Chou lemondással fenyeget, Florian elment, az eredmények gyengék



Vélemény: Úgy kb. eddig tartott, amikor még az ember azt mondja, adjunk még egy esélyt a gyártónak, hiszen olyan rendes, meg jó fej, meg persze elnyomják a nagyok, és érdemes támogatni.  Nézzük a tényeket:


  • Peter Chou majd egy hónapja azt nyilatkozta, ha a HTC ONE nem lesz világsiker, lemond. Igazából nem sok sejtésem van arról, mi minden kéne a világsikerhez, de egy dolgot nagy bizonyossággal tudok. Olyan termék, amit el lehet adni. Ma a HTC ONE nem ilyen. Mert nem elérhető. Gyalázatos, amit és ahogy a HTC művel. Befolyásolja a kiszolgálási sorrendet, nem szállít, mintha csak szabadidőben termelne.

    Ha igaz is, hogy a nagyszámú előrendelés érte készületlenül a gyártót, akkor sem vet ez a történet jó fényt a gyártóra. Legyünk ugyanis őszinték. Érhet-e készületlenül egy 3 gyárral rendelkező gyártót, ha beesik az ajtón valaki és 1-2 millióval több előrendelést dob, mint a szokásos? Véleményem szerint komoly gyártót nem. Egyszerűen nem készült fel megfelelő alkatrészekkel és a beszállítói sem veszik eléggé komolyan már.

  • Florian Seiche otthagyta a HTC-t, átment a Nokiához. Nagy veszteség ugyan nem feltétlenül éri a tajvani gyártót, hiszen a HTC épp Seiche EMEA elnöksége alatt bukott alá, ám innen azt nem látjuk, hogy azért megy-e, mert kapott jobb állást, vagy mert keresett. Azaz az eredmények -vagy inkább eredménytelenség- mekkora részben köszönhető a számos ponton elhibázott értékesítési stratégiáknak. És persze, hogy ezt ki csinálta? Tajvan, vagy London? Mindenesetre jelzés értéke van, hogy a HTC egyik kulcsembere átáll a versenytárshoz. Egyrészt, mert "pihenőidő" nélküli váltás, másrészt mert épp akkor megy, amikor annyi vacak dolog történik a gyártóval.

  • Ismét gyalázatos számok érkeztek. Körülbelül ez a hatodik negyedév, amikor csökkenő értékesítésről és csökkenő profitról számol be a gyártó. A mostani a legrosszabb, kb 3 Millió USD-t keresett a múlt negyedévben a gyártó. Magyar aggyal persze ez nem kevés, de ha egy Samsung vagy egy Apple 3 vagy 6 milliárd USD-s profitszintjén mérjük, akkor érthető, miért is az aggodalom. Ennyi pénzből nem lehet tisztességes marketinget csinálni, nem lehet jó beszállítói szerződéseket kötni, nem lehet tisztességes szervizhátteret építeni. De még talán a Qualcomm sem adja oda azt a tervdokumentációt, amiből kicsit jobb gépet lehet építeni, mint mások. Elveszett tehát a híres innovációs képesség java.
Források:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése