2013. október 30., szerda

1. Samsung; 2. Apple; 3. Huawei; 4. LG; 5 Lenovo


A Strategy Analytics elemzései megint érdekes globális változásokról számolnak be. Az okostelefonpiac 1-2 éven belüli gyors átrendeződése nyilván senki nem lep már meg, ám az elmúlt negyedévben több érdekesség is történt, ezeket érdemes kiemelni:


  • Továbbra is erőteljesen növekszik a Samsung. Már a tavalyi harmadik negyedévben is nagyon vezetett az Apple előtt, de még tovább is tudta növelni a részesedését, 100 eladott okostelefonból ma már 35-ön Samsung logó van.
  • A Huawei harmadik helye egyre stabilabbnak látszik, pedig az LG is jelentősen növelte az eladásait (az előző év hasonló időszakához képest).
  • Miközben a "másik kínait", a ZTE-t már nem látjuk a TOP5-ben, egy újabb szereplő erősödött nagyot, a kínai piacon szintén igen népszerű Lenovo már a 10 millió feletti eladók közé lépett.
  • Negyedmilliárd okostelefont értékesített sok-sok gyártó egyetlen negyedév alatt.
  • A lista elejéről több, itthon még bizony igen sikeres, keresett gyártónak számító márka egyike sem szerepel: Motorola, HTC, Sony, Acer. Nehéz azt állítani, hogy ezek immár ún. B-Brandek, de hát ugye Potocsni elvtársnő szerint  is a tények makacs dolgok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése